Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFichten, Catherine S.; Asuncion, Jennison V.; Barile, Maria; Fossey, Myrtis E.; Robillard, Chantal
TitelComputer Technologies for Postsecondary Students with Disabilities I: Comparison of Student and Service Provider Perspectives.
QuelleIn: Journal of Postsecondary Education and Disability, 15 (2001) 1, S.28-58
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAssistive Technology; College Students; Computer Uses in Education; Disabilities; Foreign Countries; Information Technology; Internet; Postsecondary Education; Student Needs; Canada
AbstractThree studies examined the computer needs and concerns of Canadian postsecondary students with disabilities. Data detail differences in students' and disability service providers' perspectives, which computer technologies students need and use, what advantages and disadvantages these have, what factors help or prevent students from using these technologies, and what can be done to enhance opportunities and remove barriers. (EV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: